Varukorg | Till varukorgen | Till kassan
0 varor, 0 kr

Jobba med oss



Vad roligt att du är nyfiken på att bli en del av Ohlssons Tyger, Sveriges ledande tygkedja.
Vi älskar att sälja tyg och att göra världen mer kreativ!

Tygkedjan har 18 tygaffärer från Luleå i norr till Malmö i söder, samt en populär webbshop.
Vi jobbar alla efter samma koncept som bygger på en gemensam värdegrund. Vi ska vara vänliga, kunniga, glada och tillmötesgående. Allt för att skapa en trevlig tygaffär där både kunder och personal trivs!

I vårt sortiment finns egendesignade inredningstyger, unika och handplockade modetyger, praktiska sybehör och färdigsydda produkter som gardiner, mörkläggningsgardiner, plädar, kuddfodral, kökstextilier m.m. Arbetet kräver en god fysik och positiv inställning till kunder. Förutom att expediera kunder förekommer uppackning av varor, prismärkning, skyltning, städning samt andra arbetsuppgifter knutna till arbete i butik.

Vi tar alltid emot och läser spontana ansökningar! Vill du bli en del av vårt team? Vi tar emot ditt CV och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv på jobb@ohlssonstyger.se

Lediga jobb

BUTIKSCHEF (vikariat), SICKLA KÖPKVARTER

Nu söker vi en driven, glad och engagerad butikschef till en av Stockholms största tygaffärer.
Du kommer att leda ett team om cirka 10 säljare med stor erfarenhet av textilier och sömnad.
 
Vi söker dig som är en stark ledare.
Vi förväntar oss ett stort engagemang, att du gillar att samarbeta och jobba i team.
Vi vill att du är mål- och resultatinriktad.
Vi vill att du ska ha erfarenhet av försäljning och viss kunskap om textilier.
Vi söker dig som har en rak och tydlig kommunikation och att du är en god lyssnare.
 
En chef inom Ohlssons Tyger är en positiv och vänlig ledare som motiverar sin personal och ständigt blickar framåt. Det är en chef som delegerar, uppmuntrar sitt team och har modet att fatta beslut. En bra chef är flexibel, gillar förändringar och tar hänsyn till mångfald.
 
Inom Ohlssons Tyger jobbar vi alltid i team. Det är butikschefen som leder teamet och har det yttersta ansvaret.

I dina uppgifter ingår bland annat budgetansvar, personalfrågor, försäljning, dagliga rutiner i butiken, administrativa uppgifter och kontakt med huvudkontoret.

Omfattning: Heltid.

Sista ansökningsdag: 15 januari.
Maila din ansökan till jobb@ohlssonstyger.se. Märk din ansökan med Butikschef, Sickla.
Vid frågor om tjänsten kontakta Sofie Genbäck, personalchef, på 090-70 14 04.


WEBBSHOP, UMEÅ


Vår webbshop växer så att det knakar och därför söker vi nu en ny kollega till vårt team för omgående inskolning. 
Gillar du att jobba snabbt och effektivt? Brinner du för kundservice? Är du kreativ och har en viss kunskap om textilier?  

Härligt – då passar du perfekt i vårt team!

- Vi söker dig som har erfarenhet av detaljhandel och gärna viss kunskap om e-handel.
- Vi förväntar oss att du gillar att samarbeta och jobba i team.
- Vi vill att du ska vara mål- och resultatinriktad.
- Vi vill att du sätter kunden i första hand.
- Vi söker dig som brinner för ditt jobb, är glad och vill bidra till en vänlig stämning!

Arbetsuppgifter: packa kundernas beställningar, kundkontakt via e-post och telefon, uppackning, städning. fotografering av varor, exponering av varor.
Omfattning: 35h/vecka.

Här kan du läsa mer om arbetet.

Skicka CV och ett personligt brev till jobb@ohlssonstyger.se
Märk din ansökan med Webbshop.
Vid frågor kontakta Sofie Genbäck, personalchef, på tfn 090-70 14 04