Nu kan du handla i vår webbshop och välja att hämta ut ditt paket i din lokala tygaffär. Frakten till våra tygaffärer är alltid kostnadsfri!
Så här går det till i fyra enkla steg när du väljer att hämta ut i butik:
1) I kassan väljer du att hämta ut i tygaffär.
2) Vi skickar en bekräftelse till din e-post.
3) Fri frakt till butik från vårt huvudlager med normalt 5-7 arbetsdagars leveranstid.
4) Du får avisering via SMS när ditt paket är redo att hämtas. Glöm inte att ta med legitimation!
Vanliga frågor om Click & Collect:
Hur vet jag när mitt paket finns att hämta ut i butik?
Vi skickar ett sms till dig när paketet är redo att hämtas. Det tar vanligtvis 5-7 arbetsdagar, ibland snabbare än så. Du får alltid en SMS-avisering när du kan hämta ditt paket.
Kan jag skicka någon annan att hämta min beställning i butik?
Det går jättebra, men kom ihåg att personen som hämtar ditt paket måste visa upp både din och sin egen legitimation.
Vilka av era tygaffärer erbjuder Click & Collect?
Alla!
Kan jag göra en retur eller reklamation av min Click and collect-beställning i butik?
Du är alltid välkommen att lämna tillbaka dina varor, som du har beställt via Click & Collect, inom 30 dagar från det att du har hämtat ut ditt paket. Att göra retur i butik är såklart kostnadsfritt (väljer du att göra din retur via vår webbshop står du för fraktkostnaden). Det enda du behöver ha med dig är giltigt kvitto samt att varan är i säljbart skick. OBS! Avklippta varor såsom klädtyger, hemtextil, band m.m. går ej att returnera i butik utan går endast att returnera via vår webbshop.
När du gör en retur av Click & Collect i butik makulerar vi din faktura hos Klarna inom 1-2 vardagar varpå Klarna hanterar återbetalningen. Vi kan ej göra återbetalning av webborder i butik då det strider mot penningtvättlagen.
Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?
Paketet väntar på dig i en månad från den dag du fått avisering-sms. Paket som inte hämtas i butik vid val av Click&Collect efter en månad debiterar vi en avgift på 175kr vilket motsvarar våra faktiska kostnader för emballage, lagerhållning, sms-avisering och hantering.
Har du ytterligare frågor? Kontakta oss via vårt kundforum som du hittar här >>