Snabb leverans
Returrätt 30 dagar
Enhetsfrakt 59 kr Just nu fri frakt vid köp över 500 kr!

Hej!

Vad roligt att du har hittat till oss!
Här kan du läsa de villkor som gäller när du beställer hem tyger och färdigsydda produkter från vår webbshop.

 

Leverans

Vår webbshop är bemannad mån-fre och vår målsättning är att Ditt paket ska packas och skickas från vårt lager inom 1-3 vardagar. Efter att vi har packat ditt paket tar Postnord vid för leverans och du kan välja mellan följande alternativ: 

– Paketet skickas till ditt närmaste utlämningsställe. Fraktkostnad 59kr oavsett storlek och vikt på ditt paket. 
Vid köp över 500kr är frakten gratis. När paketet ankommit till ombudet så skickas en avi via sms till det mobilnummer du angav vid din betalning och paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från att paketet anlänt. 

– Hemleverans så att du får dina varor direkt till dörren, 99kr. Ditt paket packas och skickas med Postnord som tar kontakt med dig för att hitta en tid som passar dig för leverans

– Hämta i butik, vilket ger dig gratis frakt. Leveranstiden är något längre ca 5-7 arbetsdagar då paketet samfraktas från vårt huvudlager. På grund av pandemin är leveranstiden till butik något längre, cirka 7-10 dagar till vissa butiker. Du får ett SMS av oss när du kan hämta ditt paket i butik. 

– Snabbare leverans 79kr. Om du beställer innan kl 13.00 med tjänsten Snabbare leverans prioriteras din order och packas samma dag (gäller måndag-fredag). Beställer du med snabbare leverans efter kl 13.00 packas och skickas din order följande vardag. Lägger du din beställning under helgen packar vi ditt paket och skickar på måndagen. Om vi inte lyckas packa och skicka ditt paket samma dag, eller nästkommande vardag vid beställning efter kl 13.00 eller under helgen, justerar vi din faktura och tar bort 79kr sedan skickar vi ditt paket dagen efter med Postnord. 
Du kan välja närmsta utlämningsställe (frakt 59kr) eller Hemleverans (frakt 99kr).

Företag (ej enskild firma) kan även välja att få leverans direkt till dörren, avgiften är för närvarande 150 kr oavsett storlek och vikt på ditt paket.

Outlösta försändelser

För paket som inte hämtas ut under den tid det ligger hos paketombudet debiterar vi en returavgift. Avgiften på 250 kr motsvarar våra faktiska kostnader för returfrakt, emballage och hantering. För specialbeställda varor (t.ex. avklippta tyger) debiteras fulla värdet utöver returavgiften. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som outlöst och debiteras med nämnd returavgift automatiskt.

Paket som inte hämtats ut i butik vid val av Click&Collect efter en 
månad debiterar vi en avgift på 175kr vilket motsvarar våra faktiska kostnader för emballage, lagerhållning, sms-avisering och hantering.  

Personuppgifter: 

De uppgifter du uppger när du handlar används av oss för att administrera dina köp. Dina personuppgifter lämnas inte i något fall ut till tredje part. Du kan läsa mer om GDPR och hanteringen av personuppgifter i vår integritetspolicy. Genom att godkänna köpvillkoren så innefattas också integritetspolicyn som du hittar här

 

Priser och betalningsvillkor 

Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Kampanjpriser kan skilja mellan webbshopen och lokal tygaffär. 

Ändra eller avbeställa en order: 

Tyvärr kan vi inte ändra i din order när den väl har lagts. Var därför noga med att alla uppgifter stämmer, kolla även en extra gång att adress och namn är rätt. Vi har inte möjlighet att avbeställa din order när den väl har lagts, men du kan självklart välja att returnera dina varor. Så fort vi har tagit emot din retur kommer den att återbetalas. Se villkor för ångerrätt nedan. 
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor.

Försäljning till minderåriga 

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss. 

 

Felaktig, fellevererad eller transportskadad vara  

Om en vara är felaktig, fellevererad eller transportskadad ber vi dig kontakta oss via mail så hjälper vi dig så snart vi kan webbshop@ohlssonstyger.se

 

Tygprover

Du kan beställa 3 valfria tygprover för 19kr. Tygproverna som är ca 2,5 x 6cm skickas hem till dig i ett kuvert.

 

Ångerrätt & Retur

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du mottagit din order, med undantag för måttbeställda gardiner som sys upp specifikt till dig. Har du handlat online kan du returnera förpackade varor, färdigsydda varor och tillbehör i din lokala tygaffär. Metervaror som har köpts i vår webbshop kan dock endast returneras till webbshopen, enligt instruktioner nedan, och ej till våra lokala tygaffärer. Observera att ångerrätten endast gäller om varan är oanvänd, oskadad och i originalförpackning. 


Om du utnyttjar din ångerrätt och vill returnera varan så ombesörjer du leveransen själv och står för fraktkostnaden och transportrisken. Kostnaden beror på vikt och storlek på ditt paket och du betalar den direkt till det ombud du använder. När vi tagit emot dina varor och konstaterat att de är i nyskick kontaktar vi Klarna som hanterar vår fakturering. Eftersom att Klarnas förfallotid för närvarande är 14 dagar så kan du ändå behöva betala din faktura i sin helhet om du utnyttjar 30 dagars ångerrätt. Klarna återbetalar då varans kostnad till dig i efterhand via det betalsätt som du valt. Observera att originalfrakten och eventuell administrativ avgift ej återbetalas.

Vi erbjuder inteångerrätt eller öppet köp på måttbeställda gardiner som beställts via sömnadstjänsten. Eftersom tyg är ett levande material som kan förändra sig på grund av temperatur och luftfuktighet m.m. godkänner vi en differens på 0,7% på kundens angivna mått.

Alla returer skall returneras enligt följande:

  1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  2. Skicka med ett blad med information om ditt ordernummer, anledning till returen, samt dina kontaktuppgifter.
  3. Skicka bladet tillsammans med din order till adressen nedan.
  4. Lämna in paketet på närmsta postombud. Behåll kvittot.

 

Returadress för försändelse via Postnord:Returadress för försändelse via DHL, Schenker, Bring:

Ohlssons tyger

Webbshop

Box 4079

904 03 Umeå

Ohlssons tyger

Webbshop

Gräddvägen 29

906 20 Umeå

 

Produktinformation


Vi är måna om att visa upp våra produkter så korrekt som möjligt på vår webbsida och strävar efter att ge så bra och utförlig information som vi kan för att ge en bra köpupplevelse. Vi kan dock inte garantera att bilderna exakt återger produktens verkliga utseende gällande t.ex. färgnyans då färgåtergivning beror på inställningar i din dator och på din skärm. Ohlssons tyger reserverar sig för faktafel i produktinformationen. Om du vill ha ytterligare upplysning om varorna så ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst via mail.

Sortimentet skiljer sig något mellan våra olika tygaffärer och vår Webbshop. De produkter du ser på hemsidan finns i lager i Webbshopen. Undantag kan förekomma.